FAKULTI SENI HALUS, AKADEMI SENI, BUDAYA DAN WARISAN KEBANGSAAN (ASWARA)

Monday, July 11, 2011

MAFE 2011- KARYA SUDAH TIBA

Persiapan pameran pelukis Malaysia dan Perancis,MAFE 2011, pada 14 julai 4 petang di Galeri ASWARA.

Selamat Datang saya ucapkan kepada semua rakan pelukis dari Perancis!..dan saya juga berterimakaseh kerana ingin juga berpameran di galeri ASWARA....kata suzlee....walaupun dia tahu para pelukis Perancis tersebut tidak memahami apa yang dikatakan.

Richard Blanquart merupakan seorang sculptur yang datang bersama karya-karyanya....walaupun beliau agak gagap berbahasa inggeris, maka saya menggalakkan saudara bertutur dengan menggunakan bahasa perancis. ASWARA bernasib baik kerana mempunyai beberapa pensyarah baru yang cukup fasih berbahasa france dan urdu.

saya tahu mereka telah dibayar dengan matawang Euro, hanya dengan senyum walaupun sebenarnya mereka ini bertugas sebagai pemerhati ikhlas!

Charlie...sedang bersiap memberi tajuk menggunakan bahasa 'sanskrit' lamanya pada setiap hasilan karya....

pegawai tugas-tugas khas ASWARA yang selalu tidak tidak berpuas hati dengan kebanyakan karya-karya suzlee....tengok ini ...ini macam saya suka...sambil menunjukkan gambar MGR tersenyum diatas kereta sport merahnya....awak boleh lukis ini macam ka?

sebelum upacara...bukan hanya orang melayu yang membaca mentera....rupa-rupanya mereka juga ada menteranya....katanya kena baca kalau tidak...arcanya akan lari berkeliaran.....

mereka menceritakan kehebatan makan tapai di ASWARA!...

Chong Hip Seng yang mungkin terkilan kerana tidak diberi layanan mesra oleh suzlee, katanya...ini macam packing... saya terus balik looo.....

suzlee agak terkilan dan sedang memujuk hip seng....katanya...nanti kita minum kopi aaa....saya blanja...

No comments:

Post a Comment